Uspori

utorak, 23. kolovoza 2016.

Dragi dnevniče… Bullet Journal


Vjerujem kako je većina nas pokušala barem jednom voditi dnevnik, a neki su možda bili i prisiljeni činiti isto kao zadaću iz hrvatskog jezika. Vođenje dnevnika je aktivnost koja je bila na pragu izumiranja. Čemu zapisivati naše emocije, dogodovštine i aktivnosti ako je sve zabilježeno na Instagramu, Facebooku, Twitteru? Zašto rukom pisati bilješke u notes, ako se sve to može obaviti zapisivanjem u naše magične pametne telefone?



Ipak, znanstvenici napominju kako su tipkanje i pisanje dva sasvim različita procesa te da bi bilo suludo jedan zamijeniti drugim. Istraživanje provedeno na 2000 Britanaca pokazalo je kako odrasle osobe mjesecima ne zapišu ništa, ali zato tipkaju više no ikada. Pisanje rukom zahtijeva više vještina, tjera nas da osjetimo papir i olovku te prilagodimo pritisak, te da istovremeno mislimo na ono što radimo, razmišljamo o sadržaju i na kraju, uistinu to i napišemo. S obzirom na to da se radi o tako zahtjevnoj radnji, nije neobično što djeci treba po nekoliko godina da usavrše pisanje.

Kod tipkanja, svaki pokret je isti, bez obzira na to koje slovo želimo vidjeti. Stoga se tipkanje odvija brže. Ipak, tipkanje je manje kreativno od pisanja i motorički manje zahtjevno. Recimo to ovako – pisanje je uvijek mnogo svjesnije od tipkanja.

Posljednjih godina sam poprilično zanemarila pisanje dnevnika i općenito vođenje bilo kojeg oblika rokovnika, iako sam stalno osjećala potrebu da se izrazim pisanjem jer sam i sama svjesna koliko mi to godi. A onda sam otkrila bullet journal – posebnu metodu vođenja dnevnika i rokovnika u kratkim natuknicama.

Ono što je super kod ove metode, je što je prilagodljiva svima. Sve što trebate je prazna bilježnica s linijama koje vam odgovaraju. Zatim je možete popunjavati sistematično, onako kako vam odgovara.

Na prvoj stranici možete napraviti sadržaj, a stranice numerirati pa se uvijek možete lako snaći.
Načina za popunjavanje je nebrojeno mnogo, a ovisi prije svega o vama.

Moj dnevnik ima stranice posvećene cijelom kvartalu, gdje je pregled svega važnoga u naredna tri mjeseca. Zatim se prelazi na stranice za svaki mjesec. S lijeve strane su numerirani dani s bilješkama što se dogodilo, a na desnoj strani su važne informacije vezane uz taj mjesec. Npr. u kolovozu se nalaze podaci o svim apartmanima i lokacijama koje ću vidjeti na godišnjem. Također, ima dovoljno mjesta da upišem što me veselilo koji dan ili kako sam se osjećala.

Svoj dnevnik možete popuniti onime što vama odgovara. Neki imaju tablice za vježbanje i gubitak kilograma, drugi menstrualni kalendar ili kalendar vezan uz kućanske obveze. Ideja je bezbroj. U svom dnevniku možete crtati, šarati, lijepiti sličice. Ono na što će vas ova vrsta dnevnika natjerati je da se uistinu posvetite onome što vam je važno, jer ako nemate energije i volje zapisati to, vjerojatno nije ni bitno.

U dnevnik možete staviti razglednice mjesta gdje ste bili, zalijepiti slike i fotografije, i bilježiti uspomene na jednostavan i veoma učinkovit način, bez mnogo truda. Osim toga, tako ćete uistinu moći uživati u trenutku umjesto da se svim silama trudite da uhvatite trenutak za još jednu fotografiju na Instagramu.



Share This

1 komentar:

  1. Pokušala sam s bullet journalom, ali meni ovakvi "projekti" nažalost nikako ne idu. Previše sam neorganizirana kako bih planirala toliko unaprijed (paradoksalno) :D Imam malu moleskin tekicu u koju zapisujem raznorazne bilješke, datume i bitne stvari i to mi je u principu dovoljno, premda mi se jako sviđa BJ koncept :)

    OdgovoriIzbriši

Designed By Blogger Templates | Distributed By Gooyaabi Templates